Naszym gościem jest Piotr Szpakiewicz. Będziemy mieli okazję porozmawiania o SEO – pozycjonowaniu, w kontekście kancelarii prawnych. Jak rozgryźć mistycznego Google i co warto zrobić, aby znaleźć się w wyszukiwarce Google nad swoją konkurencją?
Tematy z odcinka PP#063:
- Co jest największym wyzwaniem w pozycjonowaniu kancelarii prawnej?
- Jakie są założenia SEO i jak walczyć z konkurencją Google?
- Na czym polega sekret Google w kontekście wyszukiwania informacji?
- Czym jest „CTR” i w jaki sposób należy analizować ten współczynnik?
- Jak działają algorytmy Google i jaki jest ich wpływ na pozycjonowanie?
- Na czym polega optymalizacja SEO on-site i off-site?
- Czy Google aktualnie bierze pod uwagę tylko treści tekstowe, a pomija wideo i podcasty?
- Czym są dane strukturalne i w jaki sposób możemy optymalizować podcasty pod SEO?
- Jakie działania powinna podjąć kancelaria prawna, aby wzmocnić pozycjonowanie swojej strony?
- Jaką rolę odgrywają słowa kluczowe w kontekście pozycjonowania i jak je odpowiednio dobierać?
- Czym jest element „Title” i dlaczego jest najistotniejszy w rozumieniu SEO?
- Dlaczego nie warto realizować techniki „Keyword stuffing’u”?
- Jakie są czynniki rankingowe Google i jak wpływają na pozycjonowanie stron?
- Na czym polega „User Experience” i dlaczego warto zachować naturalność w pozycjonowaniu?
- Co to analiza sentymentu oraz jak możemy ją wykorzystać w SEO?
- Jak przetwarzanie języka naturalnego wpływa na SEO?
- Jak skutecznie stosować nagłówki H1-H6 – jaka jest poprawna hierarchia nagłówków?
- W jaki sposób należy zaplanować budżet na pozycjonowanie?
- Co to jest „E-A-T” i dlaczego jest tak ważne w kontekście pozycjonowania?
- W jaki sposób należy optymalizować witryny pod kątem wyszukiwarek?
- Czym są kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) i dlaczego są tak ważne?
- Jak istotna pod kątem SEO jest sekcja contentowa?
- Czy tworząc bloga należy postawić go na własnej domenie, a może lepiej użyć domeny zewnętrznej?
- W jaki sposób efektywnie wypromować swój brand korzystając z SEO?
- Jak często zmieniają się algorytmy Google i czym jest to spowodowane?
- Jakich strategii i technik nie należy stosować korzystając z SEO?
- Jaki rolę w pozycjonowaniu odgrywają media społecznościowe?
- Czy posiadanie zoptymalizowanej strony mobilnej jest koniecznością w kontekście SEO?
- Jakie są prognozy trendów rozwoju Google w kontekście pozycjonowania podcastów?
- Jak wyszukiwarka Google będzie się rozwijała w najbliższym czasie?
- Dlaczego warto mieć wizytówkę w „Google Moja Firma”?
Narzędzia wspierające analizy SEO (widoczność i słowa kluczowe):
Analiza linków przychodzących (Backlinki):
Analiza ruchu, analityka, komunikaty techniczne:
Crawlery:
Dane strukturalne:
Próbka możliwości rozwiązania Google Cloud w zakresie NLP (Natural Language Processing):
Google Moja Firma oraz blog z poradami:
Gościem dzisiejszego odcinka był Piotr Szpakiewicz - SEO Specjalista i entuzjasta digital marketingu z zdywersyfikowanym doświadczeniem pozyskanym w małych, średnich oraz największych agencjach SEO/SEM w Polsce. Obecnie Head of SEO w Ringier Axel Springer Polska. Po godzinach właściciel mini agencji marketingowej – Starling Digital. W swoim doświadczeniu posiada prowadzenie projektów SEO w sektorze e-commerce, lokalne SEO, oraz obsługę dużych projektów ogólnopolskich. W wolnych chwilach pasjonat sportów siłowych oraz sportów walki (bjj). Skupiony obecnie na rozwoju w ścieżce liderskiej i pogłębianiu wiedzy w SEO Technicznym.