Naturalność, autentyczność, spójność

Jerzy
Jerzy
Naturalność, autentyczność, spójność

Brak ściemy zawsze będzie w cenie, bo tylko autentyczne biznesy, prowadzone z potrzeby serca, oparte na talentach i pasjach przetrwają.

#115

Zapytałem mojego brata ciotecznego, Piotra Barańskiego, który jest człowiekiem-orkiestrą: coachem, trenerem, copywriterem i improwizatorem scenicznym, czy autentyczność jest dzisiaj w cenie. Jak myślisz, co odpowiedział facet, który pracował kreatywnie dla niesamowitej ilości dużych i znanych marek, odbył niezliczoną liczbę szkoleń i nie mniejszą ilość szkoleń prowadził?

Dla niego jest w cenie jak najbardziej. Najważniejszą wartością dla Piotra jest spójność. Czyli to, co się myśli, mówi i jak żyje powinno być spójne z tym, kim jesteśmy, i jacy jesteśmy. To jest kluczowe.

Piotr jest orędownikiem naturalności i autentyczności. Zupełnie jak ja.

Autentyczność jest nie do podrobienia!

Uważam, że w przyszłości będzie miała jeszcze większe znaczenie niż dzisiaj. A już ma duże. Przecież w zalewie reklamy, co do której nie masz pewności, czy jest reklamą, czy nie, w zderzeniu z komunikatami i ich autorami, co do których nie masz pewności, czy są opłaconymi trollami, czy nie, autentyczność robi gigantyczną różnicę.

Szczerość, transparentność i spójność to są wartości, na których można budować biznes i relacje. Dlatego brak ściemy będzie w cenie, bo tylko autentyczne biznesy, prowadzone z potrzeby serca, oparte na talentach i pasjach przetrwają.

Brak ściemy ważny jest nie tylko w tym, co robimy zawodowo, ale także w naszym wizerunku, który musi być niezaburzony, jeśli chcemy budować normalne relacje. A te coraz częściej zaczynają się w sieci. Jeśli tam sprzedajesz swój upiększony wizerunek, potem w realu będziesz mieć problemy z byciem zidentyfikowanym. Twoja marka osobista będzie niespójna. Chcesz tego?

Myślę, że nie, dlatego:

★ po pierwsze: pokazując się w mediach społecznościowych nie publikuj zdjęć, na których nawet najbliżsi nie są w stanie Cię rozpoznać; nie publikuj treści, z którymi się nie identyfikujesz – przecież chcesz budować swoją markę osobistą, a nie markę jakiegoś wymyślonego gościa;

★ po drugie: jeśli jakaś branża Cię nie kręci, nie wchodź w nią, nie zajmuj się tym; nawet jeśli będziesz zarabiał nie wiadomo ile, nie będziesz dobry w czymś, co nie sprawia Ci radości, co nie jest dla Ciebie naturalne;

★ po trzecie: jeśli zajmujesz się czymś, co lubisz, bądź w tym autentyczny; nie ściemniaj, że pracujesz od 10 lat i wiesz wszystko, skoro pracujesz od 2 i nie ogarnąłeś jeszcze tematu do końca; albo że jesteś dobry w czymś, w czym nie czujesz się jeszcze pewnie.

Po prostu nie ściemniaj światu. Będąc autentycznym i szczerym stworzysz głębokie, autentyczne relacje z ludźmi, a w pracy będziesz bardziej efektywny.



Great! Next, complete checkout for full access to RAJKOW.PL
Welcome back! You've successfully signed in
You've successfully subscribed to RAJKOW.PL
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content
Success! Your billing info has been updated
Your billing was not updated