Naturalność, autentyczność, spójność

Szczerość, transparentność i spójność to są wartości, na których można budować biznes i relacje. Dlatego brak ściemy będzie w cenie, bo tylko autentyczne biznesy, prowadzone z potrzeby serca, oparte na talentach i pasjach przetrwają.

#115

Zapytałem mojego brata ciotecznego, Piotra Barańskiego, który jest człowiekiem-orkiestrą: coachem, trenerem, copywriterem i improwizatorem scenicznym, czy autentyczność jest dzisiaj w cenie. Jak myślisz, co odpowiedział facet, który pracował kreatywnie dla niesamowitej ilości dużych i znanych marek, odbył niezliczoną liczbę szkoleń i nie mniejszą ilość szkoleń prowadził?

Dla niego jest w cenie jak najbardziej. Najważniejszą wartością dla Piotra jest spójność. Czyli to, co się myśli, mówi i jak żyje powinno być spójne z tym, kim jesteśmy, i jacy jesteśmy. To jest kluczowe.

Piotr jest orędownikiem naturalności i autentyczności. Zupełnie jak ja.

Autentyczność jest nie do podrobienia!

Uważam, że w przyszłości będzie miała jeszcze większe znaczenie niż dzisiaj. A już ma duże. Przecież w zalewie reklamy, co do której nie masz pewności, czy jest reklamą, czy nie, w zderzeniu z komunikatami i ich autorami, co do których nie masz pewności, czy są opłaconymi trollami, czy nie, autentyczność robi gigantyczną różnicę.

Szczerość, transparentność i spójność to są wartości, na których można budować biznes i relacje. Dlatego brak ściemy będzie w cenie, bo tylko autentyczne biznesy, prowadzone z potrzeby serca, oparte na talentach i pasjach przetrwają.

Brak ściemy ważny jest nie tylko w tym, co robimy zawodowo, ale także w naszym wizerunku, który musi być niezaburzony, jeśli chcemy budować normalne relacje. A te coraz częściej zaczynają się w sieci. Jeśli tam sprzedajesz swój upiększony wizerunek, potem w realu będziesz mieć problemy z byciem zidentyfikowanym. Twoja marka osobista będzie niespójna. Chcesz tego?

Myślę, że nie, dlatego:

★ po pierwsze: pokazując się w mediach społecznościowych nie publikuj zdjęć, na których nawet najbliżsi nie są w stanie Cię rozpoznać; nie publikuj treści, z którymi się nie identyfikujesz – przecież chcesz budować swoją markę osobistą, a nie markę jakiegoś wymyślonego gościa;

★ po drugie: jeśli jakaś branża Cię nie kręci, nie wchodź w nią, nie zajmuj się tym; nawet jeśli będziesz zarabiał nie wiadomo ile, nie będziesz dobry w czymś, co nie sprawia Ci radości, co nie jest dla Ciebie naturalne;

★ po trzecie: jeśli zajmujesz się czymś, co lubisz, bądź w tym autentyczny; nie ściemniaj, że pracujesz od 10 lat i wiesz wszystko, skoro pracujesz od 2 i nie ogarnąłeś jeszcze tematu do końca; albo że jesteś dobry w czymś, w czym nie czujesz się jeszcze pewnie.

Po prostu nie ściemniaj światu. Będąc autentycznym i szczerym stworzysz głębokie, autentyczne relacje z ludźmi, a w pracy będziesz bardziej efektywny.

Autor

Zmiana jest wartością. Mądra i cierpliwa praca również. Pracuję jako menedżer (HR, projekty, operacyjny), uwielbiam aplikacje pomagające produktywnie pracować i na dodatek jestem vloggerem.

 

Komentarze