W tym odcinku dzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania małych przedsiębiorstw w Polsce. Każdy przedsiębiorca chce, aby jego firma rozwijała się, nawiązywała nowe współprace, była postrzegana jako solidny i godny zaufania partner w biznesie. Jakich błędów unikać i co robić, aby tak się stało? Dowiesz się z tego odcinka podcastu.
- Pierwszym z problemów małych przedsiębiorców jest nieodpisywanie na maile. Moja rada - sprawdzaj pocztę dwa razy dziennie np. o godzinie 12 i 16.
- Kolejną sprawą jest oczekiwanie, pracy za darmo na zasadzie barteru, za zasięgi czy bliżej nieokreślone korzyści. Takie oczekiwania oznaczają brak szacunku dla osoby, z którą współpracujesz.
- Kolejnym punktem, który zauważam, we współpracy z małymi i średnimi przedsiębiorcami jest różne rozumienie słowa „pilne". Widzę częste nadużywanie tego słowa - jak wszystko jest pilne, to nic nie jest pilne.
- Kolejną sprawą jest negocjacja cen. Firmy nie potrafią odpowiedzieć na pytanie, dlaczego ta usługa tyle kosztuje? Można sprzedać usługę czy produkt o wiele drożej niż konkurencja pod warunkiem, że potrafisz to uzasadnić.
- Jeśli miałbym zalecić Ci poprawę tylko jednej rzeczy w Twojej firmie, to byłoby to sprawne zarządzanie zadaniami. Zainwestuj w program, który pomaga sprawnie planować i gromadzić dane. Programów do zarządzania zadaniami jest wiele, ja polecam Quire, z którego sam korzystam.
- Przypominam, że już 4 grudnia widzimy się w Krakowie na Akademii Marketingu, gdzie będę mówił m.in. o tym, jak pozycjonować podcasty.
Napisz do mnie na jerzy@bezedycji.pl lub nagraj wypowiedź na https://bezedycji.pl/antena
Chcesz nagrać podcast, ale nie wiesz jak to zrobić? Sprawdź naszą nową ofertę produkcje.fm. Ty mówisz, my zajmujemy się resztą!