Jak uspokoić swój umysł?

Jerzy
Jerzy
Jak uspokoić swój umysł?

Nasze codzienne sposoby na koncentrację i uporządkowanie myśli. Dlaczego Jerzy biega, a Gosia nie?

Tematy z odcinka GIJ#36:
  • Kiedy potrzebujemy uspokoić swój umysł?
  • Dlaczego stresujemy się rzeczami, na które nie mamy wpływu?
  • Co to są ruminacje?
  • Bieganie a spokojny umysł.
  • Jak wpływają na nas spotkania z innymi ludźmi?
  • Nastawienie na działanie pomaga uspokoić myśli.
  • Czy rozmowa pomaga w rozwiązaniu problemu?
  • Co to jest szum różowy?
  • Czy medytacja jest dla każdego?
  • Co biegi długodystansowe mają wspólnego z medytacją?
  • Wpływ pandemii na zdrowie psychiczne ludzi.
  • Pozytywny wpływ biegania na ciało i umysł.

#bieganie #running #medytacja #ruminacje #headspace

Posłuchaj podcastu:

Obejrzyj film:


Dlaczego szukamy metod na uspokojenie swojego umysłu?

Stresuje nas wiele sytuacji w życiu, zwłaszcza te, na które nie mamy wpływu. Niepewna sytuacji w pracy, zagrożenie zdrowia związane z pandemią lub strach o najbliższych sprawia, że często nadmiernie rozmyślamy i analizujemy bez końca trudne wydarzenia, czyli ruminujemy. Nie możemy spać. Nie możemy funkcjonować w naszym codziennym życiu.

Jakie możemy wdrożyć strategie radzenia sobie z niespokojnym umysłem?

Po pierwsze nie przejmujmy się rzeczami, na które nie mamy wpływu. Mamy wpływ na to, jak zareagujemy. Możemy opanować swoje emocje i skupić się na sprawach, które mamy pod kontrolą.

Morning jog in the countryside
Photo by Emma Simpson / Unsplash

Najlepszą metodą na uspokojenie umysłu jest bieganie.

Bieganie sprawi, że nastawisz się na działanie, będziesz miał spokojniejszy umysł i będziesz życzliwiej podchodził do siebie, swojego życia i do innych ludzi. Wdrożenie nawyku codziennego biegania nie jest łatwe, ale warto podjąć to wyzwanie!  Korzyści z codziennego ruchu fizycznego są ogromne. Jeżeli nie potrafisz się zmobilizować, możesz zastosować metodę małych kroków. Najpierw wstań i zrób coś co lubisz. Jak już zrobisz ten pierwszy krok, to będzie Ci łatwiej założyć buty i wyjść pobiegać.

Daisy Sunset
Photo by Sam Manns / Unsplash

Kolejną metodą są spotkania z innymi ludźmi.

Otwarcie się na innych, życzliwych ludzi, pomaga spojrzeć na trudności z innej perspektywy. Dzięki rozmowie z drugim człowiekiem łatwiej będzie odnaleźć odpowiedź na nurtujące nas pytania. Spotkania są też nieocenionym wsparciem psychicznym otrzymanym od drugiego człowieka.

Photo by Benjamin Child / Unsplash

Trzecia metoda to medytacja i inne techniki relaksacyjne.

Jeżeli nie wiesz w jaki sposób medytować, wypróbuj aplikację Headspace, która pomaga w ćwiczeniu uważności.

Inne czynności bliskie medytacji to:

  • uprawianie ogrodnictwa, ponieważ jest to powtarzalna praca fizyczna wykonywana w skupieniu;
  • bieganie na długie dystanse powyżej czterdziestu minut, gdy wpadasz w trans wysiłku fizycznego;
  • słuchanie "różowego szumu", na przykład padającego deszczu, dzięki czemu mózg zaczyna działać na innych falach;
  • jazda jako pasażer samochodem lub pociągiem.

Wypróbowaliśmy powyższe metody i ze wszystkich najbardziej polecamy bieganie, które przetestowaliśmy i daje rzeczywiście świetne rezultaty.



Great! Next, complete checkout for full access to RAJKOW.PL
Welcome back! You've successfully signed in
You've successfully subscribed to RAJKOW.PL
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content
Success! Your billing info has been updated
Your billing was not updated