Studio nagrań i obróbki dźwięku

Prowadzę studio nagrań i obróbki dźwięku Pinesound w Podkowie Leśnej (40 minut WKD lub samochodem z centrum Warszawy) - jestem jego właścicielem i zarazem inżynierem dźwięku. Nie jestem wybitny ani najlepszy na świecie w tym co robię - po prostu konsekwentnie robię swoje.

Studio w trybie nagrań działa tylko w weekendy, w trybie edycji, miksu i masteringu zależnie od potrzeb klienta. Musiałbym jednak uznać Cię za bardzo utalentowanego, a Twoje produkcje za wybitne, żeby poświęcić wieczór w tygodniu na pracę nad Twoimi nagraniami.

W czym mogę Ci pomóc?

Najchętniej pomogę Ci:

  • w nagraniu i zmiksowaniu Twojej muzyki (najchętniej post-rock, alternatywa, hip-hop);

  • w doborze brzmień i barw, jeśli wyrazisz taką chęć - jeśli nie, będę milczał;

  • w edycji i postprodukcji ścieżek audio do filmów na Youtube, podcastów i audycji radiowych.

Co potrafię?

Potrafię:

  • nagrać akustyczne i elektryczne instrumenty na komputer PC lub magnetofon szpulowy;

  • wyedytować nagrane u mnie lub powierzone mi ścieżki dźwiękowe, niezależnie od tego czy to są nagrania bębnów, czy podcast audio, czy ścieżka dźwiękowa do filmu na youtube;

  • zmiksować nagranie lub całą płytę;

  • wykonać mastering (aczkolwiek zazwyczaj polecam wykonać go u kogoś innego jeśli to ja zajmowałem się miksem - żeby przy masteringu pracowały inne uszy, takie które nie są skażone kilkunastoma dniami nieprzerwanej pracy z tą muzyką);

  • doradzić w kwestiach aranżacji muzyki i doboru brzmień.

Potrafię jednak dużo więcej - produkowałem na przykład wielojęzykowe nagrania lektorskie do systemów IVR dla dużych międzynarodowych firm, muzykę on-hold, muzykę-tło dla prezentacji biznesowych. Zadaj mi pytanie, a odpowiem czy potrafię Ci pomóc, a jeśli nie - przekieruję Cię do kogoś, kto potrafi.

Kim jestem?

Jerzy Rajkow-Krzywicki na koncercie z Thesis w Łódzkim Domu Kultury

Słucham muzyki od 30 lat, gram od 25 lat (najpierw krótko fortepian, potem perkusja, gitara i bas, ostatnio wracam do perkusji znowu), występuję na scenie od 15 lat, obecnie możesz mnie usłyszeć na gitarze w Thesis, na gitarze+basie+kawiszach+perkusji w Oktor oraz na perkusji w Painthing.

Słuchając muzyki bardzo różnych gatunków, od bluesa do blackmetalu, od elektroniki do jazzu, zdobyłem niezbędne doświadczenie jako słuchacz - wiem, jakie brzmienia do czego pasują, jak uzyskać dany efekt brzmieniowy, ile barwa dźwięku może zrobić dla utworu, jak fajnie zaaranżować utwór.

Grając solo i komponując swoje utwory nauczyłem się wykorzystywać w praktyce wiedzę zdobytą jako słuchacz.

Grając w zespołach na różnych instrumentach nauczyłem się tworzenia z żywymi ludźmi, z którymi trzeba negocjować, brać pod uwagę ich humory i ego, argumentować i wspólnie ćwiczyć, a czynności te prowadzą do odegrania na scenie przed publicznością autorskiego materiału muzycznego i skonfrontowania go z żywą publicznością.

Jestem zatem zarówno domorosłym teoretykiem, jak i wieloletnim praktykiem muzyki.

Dodatkowo od 2010 roku zajmuję się produkcją, edycją, miksem i masteringiem - najpierw robiłem to z potrzeby chwili dla własnego zespołu Thesis, potem stopniowo dla klientów zewnętrznych i komercyjnych. Wszystkiego nauczyłem się sam czytając artykuły w internecie, eksperymentując i zadając pytania mądrzejszym ludziom ode mnie, a moim mentorem jeśli chodzi o kwestie produkcyjne był i jest Marcin Prusiewicz.

Nagrania albo nie uwierzę!

Proszę bardzo, od najnowszego do najstarszego (ale to nie wszystko - pracowałem przy większej ilości projektów, tylko nie chcę Cię zanudzać):

 

Kamila Apryas z Crimson Rockets Kamila Apryas z Crimson Rockets

Ile to kosztuje?

Przez ostatnie osiem lat żaden z moich klientów nie przeczytał cennika przed telefonem do mnie, więc jeśli tu jesteś - brawo! Wszystkie ceny brutto, wystawiam faktury VAT:

  • 1h mojej pracy kosztuje 80 PLN;

  • 8h/1 dzień mojej pracy kosztuje 540 PLN;

  • miks jednego utworu nagranego u mnie kosztuje 300 PLN;

  • miks jednego utworu nagranego nie u mnie kosztuje 500 PLN;

  • mastering jednego utworu kosztuje 150 PLN;

  • sesje wyjazdowe wyceniane są każdorazowo na podstawie tego, gdzie mają się odbyć; istnieje możliwość nagrania wyjazdowego 100% analogowo na 16-ścieżkowy magnetofon szpulowy Tascam, z czego skorzystał na przykład zespół Gars nagrywając ze mną płytę "Gdy Agresja Rodzi Spokój".

Na czym pracuję?

Na czym się da :) ale zazwyczaj:

Moje pomieszczenia studyjne:

  • Reżyserka o powierzchni 35 mkw i wykonanej precyzyjnej adaptacji akustycznej,

  • Liveroom o powierzchni 25 mkw z możliwością dowolnego modelowania odpowiedzi pomieszczenia przy pomocy ruchomych pułapek szerokopasmowych,

  • Pomieszczenia socjalne dla klientów: łazienka (wc+prysznic), pokój mieszkalny ze spaniem dla 2 osób i aneksem kuchennym oraz lodówką.

System:

  • Avid ProTools HD na komputerze Apple Mac Pro dual quad-core Intel Xeon (8 rdzeni), Mac OS X.

Kontroler:

  • Icon Qcon PRO, Apple iPad + VControl Pro.

Interfejsy:

  • Dwie sztuki Avid (Digidesign) 96io (16 wejść analogowych w sumie).

Odsłuch:

  • Wzmacniacz Luxman L-435, Yamaha NS-10M Studio (odsłuch bliskiego pola),
  • Słuchawki Beyerdynamic DT770 Pro 250 Ohm, Denon AH-D1001, DirectSound EX-29 Extreme Isolation, słuchawki Vic Firth dla perkusistów.

Preampy:

  • Sound Scourge NV73p (Neve style, 2 kanały),
  • Avid PRE (8 kanałów),
  • Presonus Digimax D8 (8 kanałów).

Outboard:

  • Magnetofon szpulowy Revox PR99 mkIII (2 ścieżki),
  • magnetofon szpulowy Fostex B-16 (16 ścieżek),
  • magnetofon szpulowy Tascam MSR-16S (16 ścieżek),
  • Wes Audio 1176 Limiting Amplifier (kompresor),
  • Solid State Logic XLogic G Series Compressor (kompresor),
  • krosownica Neutrik (2 szt.),
  • Behringer Bass V-Amp Pro (symulator wzmacniaczy basowych oraz efektów, idealny do wgrywania pilotów),
  • Behringer V-Amp Pro (symulator wzmacniaczy gitarowych oraz efektów, idealny do wgrywania pilotów).

Mikrofony:

  • Audio-Technica AT4050 (2 szt.),
  • SE Electronics SE1A (2 szt., para stereo),
  • Shure SM57 (1 szt.),
  • Sennheiser e906 (1 szt.),
  • Audix D6 (1 szt.),
  • Audix D4 (1 szt.),
  • Audix D2 (2 szt.),
  • Audix i5 (1 szt.),
  • AKG D112 (1 szt.),
  • T-Bone RB500 (wstęgowy, 1 szt.).

Pluginy i wirtualne instrumenty:

  • 76 standardowych pluginów Pro Tools HD,
  • Ampeg SVX (symulator wzmacniaczy basowych),
  • PSP Audioware Xenon (limiter), PSP NobleQ (eq),
  • Massey VT3 (eq), CT4 (kompresor), TapeHead Saturator, L2007 (limiter), TD5 (delay taśmowy), De-Esser,
  • Toontrack Superior Drummer (sample NYC Studios, Metal Foundry, Custom&Vintage),
  • Slate Digital VCC, VTM, FG-X, CLA Drums,
  • Waves CLA Signature, Waves L1 (limiter), Waves Bass Rider,
  • Nomad Factory Pulse-Tec (eq Pultec style),
  • G-Force M-Tron Pro (mellotron),
  • i wiele, wiele innych.

Instrumenty:

  • Kultowy wzmacniacz gitarowy Sunn Model T,
  • kolumna gitarowa Noisy Box 2×12 z głośnikami Eminence The Tonker,
  • elektroniczne bębny Roland V-drums TD-20,
  • gitara akustyczna Takamine G-Series,
  • gitara elektryczna Cort MGM-1,
  • gitara elektryczna barytonowa Ibanez MMM1,
  • gitara elektryczna barytonowa Michael Kelly Patriot Lo-Boy,
  • elektryczna gitara basowa Ibanez RDGR,
  • shakery i tamburyn Meinl.